Leta i den här bloggen

tisdag 7 februari 2012

Dag 2

Andra dagen i Arken, och Com Hems lokaler (min nya arbetsplats). Idag har det äntligen börjat hända lite mer. Kanalutbud, tekniken bakom, bredband, telefoni. Vad har Com Hem att erbjuda?!

I morgon är det Härnösand. Massa medlyssning ska det visst bli. Riktigt spännande! Tror dock inte jag kommer bli speciellt förvånad. Men ÄNTLIGEN är det dax! Det blir en bussresa som börjar 8:00 i Ö-vik och slutar 16:45 i Ö-vik med stopp i Härnösand.

Under resan blir det film. Historia! Passa på att få ut något av dö-tiden. Xoom = Kärlek <3


Gissa filmen? Svensk, verklighetsbaserad händelse från Ångermanland. Högst relevant efter dagens uttalande av våran stadsminister i Å-tanke!

Nu blir jag upprörd igen.. Men oron att inte få ut någon pension behöver jag ju inte ha kvar eftersom jag antagligen kommer ha soc-bidrag eller f-kassa vid en ålder av 65+ då någon inbillar sig att man ska vara arbetsför och attraktiv på marknaden.. Och när jag vid 75år ska plocka ut min fina summa av pensionspengar så kommer de antagligen vara slut och jag död för länge sen..

Sen när M återigen rensat stadskassan på allt så ska S komma och ordna upp allt igen.

Ibland känns den här symbolen så rätt!

/Linda


Ps. Filmen är: Ådalen 31 
Vet du inte vad det är googla/youtube eller se filmen! Be någon berätta! Viktig Svensk ArbetarHistoria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar