Leta i den här bloggen

måndag 13 februari 2012

25år..
Vart var det jag ville vara i livet denna dag, när jag var 20, 15, 10, 5?  Stämmer det ens med det jag såg framför mig för ett år sen?
Troligen inte.. Då är ju frågan, vart har mina mål och framtidsplaner tagigt mig?

Vet inte om någon av de känslor jag har inom mig i dag är i närheten av de jag ville/hoppades/trodde på för 10 år sedan..

Det finns en uppgivenhet, saknad efter något som jag vet aldrig kommer finnas igen.. Personer som fattas, känslor som bytts ut, kärlek som försvunnit eller växt..

Hur skulle jag kunna veta? Det finns så mycket som hade kunnat vara och gjorts på andra sätt..

Det här är jobbigt men jag tror jag behöver det..

Då sitter man på buss 10 mot Sundsvall och tårarna rinner på kinderna.. På väg in i något nytt igen.. De som borde finnas här och vara lika spända och förväntansfulla som jag är, både på det nya och på mig själv, dom finns inte..

Visst kan jag längta, men vad ska jag längta efter? Saknad är oändligt.. Men längtan ska ha sitt slut, det kommer den inte att få på ett rättvist sätt.. Så därför kan jag inte längta.

Men jag är jag , här och nu. Det kommer jag fortsätta vara tills nästa gång allt rasar.. Imorgon eller om 5 eller 25år.. Kanske är de just det som skiljer mig från andra, jag vet, det kommer inte ta mig med då heller för jag vet, jag är alltid beredd..

Visst önskar jag att jag var blåögd och inte visste något annat än mammas trygga famn.. Inte kunde se världen för hur grym den verkligen är.. Leva i Lindas värld.. Men min värld blev aldrig så..

Kalla mig bitter, negativ, känslokall.. Jag säger realist.. Kanske inte det stämmer med din syn.. Men för mig är det så, inget jag önskat.. Men nu är det så och det är fakta, inget annat.. Det hände mig, det händer här och nu..

Hur gör man? Hur orkar man? Hur gjorde jag?
Ni vet.. Jag stängde av.. Lät det ligga på ytan tills det blev storm igen och vågen som kom tog allt på ytan med sig till mig igen.. Det är lugnt och stilla nu.. Men det finns där på ytan, allt väntar på nästa våg..

Alla <3-dag idag.. Ska försöka släppa det här nu.. Jobb om 30 min.. Sen blir det tårta och mys med S.. Självklart är det också min födelsedag.. En liten bris..

Puss & kram
//L

2 kommentarer:

  1. Men gumman jag får tårar i ögonen ,usch....
    Förstår hur du känner dej...ja de är för jävligt allt ,tänk hur man kan sakna....
    Men gumman vi har ju varandra fast de känns som tusen mil mellan oss... vi måste ses i sommar ;)
    Usch va jag tycker synd om dej min lilla lilla syster.
    Du vet vad jag finns bara att ringa vet du .
    Ha en fortsatt mysig kväll och hälsa S.
    Puss puss love you<3

    SvaraRadera
  2. Behöver mest skriva av mig lite just nu.. Vissa dagar/tillfällen är det jobbigare än andra..
    Jag vet ju att du finns, den bästa.. =)
    Men vi har med sagt vi ska åka ner i vår/sommar.. London resa inbokad i slutet av april dock, så kan bli svårt med nya jobbet å allt. Men det ska gå.. =)
    Har i alla fall semester.. =)

    Ska hälsa! Och ha det bra du med!

    Puss å kram! Älskar dig! <3

    SvaraRadera